Online en blended hulpverlening: cursussen, trainingen, intervisie

  1. Aan de slag met online en blended hulp
  2. Chathulpverlening
  3. E-mailhulpverlening
  4. Beeldbellen
Rubiks kubus

Aan de slag met online en blended hulp

Wil je (meer) blended aan de slag in je team of organisatie?
Zoek je ondersteuning?

We denken graag met je mee. Een aanbod op maat voor je organisatie kan de vorm aannemen van een advies, een inspiratiedag, een lezing, een webinar, workshops … We kunnen je ook doorverwijzen naar een van onze partners. Neem contact op marie.vandercam@samvzw.be

pc met chatscherm

Chathulpverlening

Basistraining chathulpverlening voor sociale professionals

Leer hoe je aan de slag gaat met chathulpverlening, bij eenmalige gesprekken of in het kader van trajecten. Je doet dat met de chatmethodiek, praktijkoefeningen en uitwisseling.

Fris je chatmethodiek op

Heb je al (wat) ervaring met chathulp en wil je er graag over uitwisselen? Dan is dit leermoment iets voor jou. Je frist je theorie over chatten op maar vooral: je deelt je ervaringen met andere chathulpverleners via oefengesprekken en uitwisseling.

Intervisie

Heb je al (wat) ervaring met chathulp en wil je graag uitwisselen aan de hand van eigen casussen en vragen? Tijdens de begeleide intervisie wisselen we uit en leren we van elkaar aan de hand van geanonimiseerde chattranscripten.

e-mail icoontje scherm

E-mailhulpverlening

Basiscursus e-mailhulpverlening

Je leert hoe je e-mail inzet om echt aan ondersteuning en hulpverlening te doen, toegankelijk en doeltreffend. We werken met de dialoogmethode en het vierstappenmodel.

meisje met koptelefoon groet naar scherm

Beeldbellen

Beeldbellen: visie, positionering en implementatie

In deze cursus krijg je zicht op mogelijkheden om beeldbellen duurzaam en professioneel te in te zetten. Je krijgt tips om een visie uit te werken en de randvoorwaarden te creëren in je eigen organisatie.

Beeldbellen: training voor praktijkwerkers

Je leert hoe je als sociale professional aan de slag gaat met beeldbellen bij eenmalige gesprekken of in het kader van trajecten. We gebruiken de beeldbelmethodiek, praktijkoefeningen en uitwisseling.

 

Terug naar themapagina Online- en blended hulpverlening