Leermoment voor startende chathulpverleners

Heb je minder dan drie jaar ervaring met chathulpverlening of heb je minder dan vijftig chatgesprekken op de teller?
Tijdens dit leermoment fris je je chatmethodiek op. We staan stil bij de verschillen met face to face en telefonische hulp, en bij de theorie van oplossingsgericht werken.
Je deelt je eerste ervaringen met andere startende chathulpverleners. Via oefengesprekken wissel je tips uit over het omgaan met bepaalde chatstijlen en thema's.
Programma:
- Uitwisseling over chatervaringen en kenmerken van digitale hulpverlening versus face to face of telefoon.
- Opbouw van een chatgesprek: van contact maken tot doelen stellen (oplossingsgericht werken)
- Veel voorkomende thema’s op de chat en hoe ermee omgaan
- Twee oefenmomenten, een in de rol van cliënt en een in de rol van hulpverlener: chatgesprek en nabespreking
Voor wie
Dit leermoment is bedoeld voor chathulpverleners met minder dan drie jaar ervaring of minder dan vijftig chatgesprekken op de teller
Heb je meer ervaring? Volg dan het Leermoment voor ervaren chathulpverleners.
Wanneer
25 maart 2021
9u30 – 15u30
Waar
Online via Zoom
Wat kost het
65€
Contact
Voor inhoudelijke informatie: marie.vandercam@samvzw.be
Voor praktische informatie: activiteiten@samvzw.be