15 juni 2021
Online

Leermoment voor ervaren chathulpverleners

Heb je meer dan drie jaar ervaring met chathulpverlening of heb je al meer dan vijftig chatgesprekken gevoerd? 

Tijdens dit leermoment fris je je chatmethodiek op. We staan stil bij de verschillen met face to face en telefonische hulp, en bij de theorie van oplossingsgericht werken. 

Je deelt je ervaringen met andere chathulpverleners. Via oefengesprekken wissel je tips uit over het omgaan met bepaalde chatstijlen en thema's.

Programma: 

  1. Uitwisseling over chatervaringen en kenmerken van digitale hulpverlening versus face to face of telefoon 
  2. Opbouw van een chatgesprek: van contact maken tot doelen stellen (oplossingsgericht werken) 
  3. Veel voorkomende thema’s op de chat en hoe ermee omgaan 
  4. Twee oefenmomenten, een in de rol van cliënt en een in de rol van hulpverlener: chatgesprek en nabespreking 

Dit leermoment stond oorspronkelijk gepland op 30 maart en werd verplaatst naar 15 juni 2021.

Voor wie

Dit leermoment is bedoeld voor chathulpverleners met meer dan drie jaar ervaring of die meer dan vijftig chatgesprekken gevoerd hebben. 

Heb je minder ervaring? Volg dan het Leermoment voor startende chathulpverleners. 

Wanneer

15 juni 2021

9u30 – 15u30

Dit leermoment stond oorspronkelijk gepland op 30 maart en werd verplaatst naar 15 juni 2021.

Waar

Online via Zoom 

Wat kost het

65€

Contact 

Voor inhoudelijke informatie: marie.vandercam@samvzw.be  

Voor praktische informatie: activiteiten@samvzw.be